July 5, 2011

Root Samba Music Repertoire - First Set (Part 2)

As you know, I decided to present you a great root samba repertoire from Brazilian Bars...You've got to know what is going on here. Check the traditional and fresh songs we are shaking out butts with...


We are back with Root Samba Music First Set (Part #2)

Alguem me avisou
Singer: Lenine


Leva meu samba
Singers: Fundo de Quintal (band) & Sandra de Sá


Na cadencia do Samba
Lyrics: Ataulfo Alves
Singer: Cassia Eller


Check another version by Novos Baianos


Morena Angola


Sem Compromisso
Lyrics: Geraldo Pereira
Singers: Chico Buarque & Tom Jobim


Volta por Cima

This is a great song!!! I love it!!!

Falsa Baiana
Singers: Roberta Sá & Roberto Silva



Acreditar
Singer: Dona Ivone Lara & Nilze Carvalho

This is a feel good song! You need to scream it and sing it, principally, during Carnaval time! Its just like sex...


Samba do grande Amor
Singers: Djavan & Chico Buarque

Tinha cá pra mim
Que agora sim
Eu vivia enfim
O grande amor
Mentira
Me atirei assim
De trampolim
Fui até o fim um amador
Passava um verão
A água e pão
Dava o meu quinhão
Pro grande amor
Mentira
Eu botava a mão
No fogo então
Com meu coração de fiador
Hoje eu tenho apenas
Uma pedra no meu peito
Exijo respeito
Não sou mais um sonhador
Chego a mudar de calçada
Quando aparece uma flor
E dou risada do grande amor
Mentira
Fui muito fiel
Comprei anel
Botei no papel
O grande amor
Mentira
Reservei hotel
Sarapatel
E lua de mel
Em Salvador
Fui rezar na Sé
Pra São José
Que eu levava fé
No grande amor
Mentira
Fiz promessa até
Pra Oxumaré
De subir a pé o Redentor
Hoje eu tenho apenas
Uma pedra no meu peito
Exijo respeito
Não sou mais um sonhador
Chego a mudar de calçada
Quando aparece uma flor
E dou risada do grande amor
Mentira!!!



Homenagem ao Malandro
Singer: Chico Buarque

Chico Buarque is one of the great names of Brazilian Music. He composes heavenly. Everyone just loves his lyrics, he does not sing as good though, but I can't say it here or Brazilians will kill me...
Well, he is charming, intelligent and have those melting eyes....


Diogo Nogueira's version



Se acasso voce chegasse
Singers: Elza Soares & Elis Regina & Jair Rodrigues



Coracao em Desalinho
Singer: Zeca Pagodinho





Do you want to know the lyrics or to have them translated? Write to me!



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails