July 4, 2011

Best Samba Selection - Root Samba Music Repertoire - First Set (Part 1)

I have a group of friends that have a samba band called "Cama de Viga".  Check their MySpace HERERecently, I went to a "Roda de Samba" (Samba Circle) and I decided to share with you their repertoire.


The videos presented here show a little bit of the root samba (old traditional samba music) and the new samba rhythms. I also tried to selected great Brazilian musicians singing the samba songs so you have an idea of the great names.


I hope you have an idea of what kind of music plays in a samba bar in Rio de Janeiro.
Of course, knowing the lyrics is better, but you can feel the music.


REPERTOIRE
First Set of 45 minutes (Part #1)


Pressentimento



Com que roupa?
Lyrics: Noel Rosa
Singer: Diogo Nogueira



Maracangalha
Singer: Tom Jobim and Dorival Caymmi
@ Tom Jobim´s house in Jardim Botanico - Rio de Janeiro



Rosa Morena
Lyrics: Dorival Caymmi
Singer: Joao Gilberto and Caetano Veloso (2000 in Buenos Aires)

Rosa Morena
(Dorival Caymmi)

Rosa Morena, onde vais morena Rosa 
Com essa rosa no cabelo e esse andar 
de moça prosa, 
Morena, morena Rosa

Rosa morena o samba está esperando, 
esperando pra te ver 
Deixa de parte essa coisa de dengosa, 
anda Rosa, vem me ver 

Deixa de lado esta pose 
Vem pro samba vem sambar

Que o pessoal tá cansado de esperar
Ô Rosa, que o pessoal tá cansado de esperar
Morena Rosa, que o pessoal tá cansado de esperar
Viu Rosa, que o pessoal tá cansado de esperar.





Sonho meu
Singer: Maria Bethânia and Gal Costa (1978)



Ai que saudade da Amélia
TV Program: Som Brazil 2011
Lyrics: Maria Lago


Nunca vi fazer tanta exigência
Nem fazer o que você me faz
Você não sabe o que é consciência
Nem vê que eu sou um pobre rapaz
Você só pensa em luxo e riqueza
Tudo que você vê você quer
Ai, meu Deus, que saudade da Amélia
Aquilo sim é que era mulher
Às vezes passava fome ao meu lado
E achava bonito não ter o que comer
E quando me via contrariado
Dizia: Meu filho, que se há de fazer
Amélia não tinha a menor vaidade
Amélia é que era mulher de verdade
Amélia não tinha a menor vaidade
Amélia é que era mulher de verdade
Às vezes passava fome ao meu lado
E achava bonito não ter o que comer
E quando me via contrariado
Dizia: Meu filho, que se há de fazer
Amélia não tinha a menor vaidade
Amélia é que era mulher de verdade
Amélia não tinha a menor vaidade
Amélia é que era mulher de verdade

Follow up my blog of the First Set (Part 2) and Second Set.
You will like it!


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails